söndag 29 maj 2011

Mors dag

Min lillasyster Camilla, mamma, min son Emil och jag
Julen 1995 (tror jag)

I dag är det Mors dag och jag är oerhört tacksam över att vara mamma till min underbara son Emil. Jag är också oerhört tacksam över att ha haft en mamma i 38 år av mitt liv som jag älskat och haft en god kontakt med. Vi talades vid varje dag i telefon. Ibland om jag varit iväg och hon ringt och inte fått tag på mig så vart hon riktigt orolig. Hon var sådan min mamma, omtänksam och orolig.

För tre år sedan så var jag hemma hos dig på Mors dag. Du orkade inte så mycket och jag visste inte vad jag skull köpa eller göra för att göra det bättre för dig. Jag gick ut och plockade en bukett sommarblommor till dig. Tårarna gör sig påmind när jag tänker på dig och den här dagen.

De två tidigare åren så hade jag och Camilla bjudit ut dig på middag och bio.
Efter mamma gått bort så minns jag att jag ångrade att vi inte hade kommit på det tidagare att göra något bara vi tillsammans på Mors dag men nu så är jag tacksam över att vi de sista åren fick fina Morsdag dagar. Ett år så såg vi "Heartbreak hotell" och vi skrattade gott medans det andra året så såg vi "La vie en rose" om Edith Piafs liv och då grät vi istället. Men trevligt hade vi...

Inga kommentarer: